ניתוח עפעפיים - אור חדש

הרמת עפעפיים - ניתוח

ניתוחים נוספים

דלקת עפעפיים - טיפולים

לא כולם נותנים על כך את הדעת, אבל העובדה היא שהעפעפיים הם מהאיברים הרגישים ביותר בגוף האדם. למרות גודלם הזעיר, ולמרות שלפעמים אנו שוכחים שהם שם, לא מעט בעיות עלולות להופיע, חלקן משבש את החיים שלנו בצורה משמעותית. דלקת עפעפיים, או "בלפריטיס", עונה על ההגדרה הזו בדיוק. הנה כל מה שחשוב לדעת עליה.

על דלקות עפעפיים
דלקת עפעפיים נחשבת למחלה נפוצה, שעלולה להופיע בכל גיל ואצל כל אדם. ראשית, חשוב להדגיש שהמדובר הוא במחלה כרונית, כלומר, כזו שמופיעה אצל האדם במשך שנים ארוכות ומתפרצת לה מפעם ופעם. מה שחשוב להדגיש הוא שההתפרצויות האלה, שמאפיינות לרוב את שתי העיניים, גורמות לאי נוחות כללית בעיניים (במיוחד בשעות הבוקר), לגירודים, לצריבות ולהפיכת גוון העיניים לאדמדם. מבחינה פיזית, הדלקת כרוכה לעיתים בהופעה אודם, קשקשת, הפרשות, גודש בכלי הדם ושאר תסמינים שליליים. במקרים מסוימים יש ירידה בכושר הראיה כולו.

דלקת עפעפיים עלולה לתת את אותותיה השליליים בשורה ארוכה של תסמינים נוספים. בין השאר, ניתן למנות שעורה, כיבים המופיעים בעור העפעפיים, נגע בשם כלזיון, שינוי בכיוון צמיחת הריסים ועוד. באשר לסיבות, המקור לדלקת עלול להיות זיהום חיידקי, תגובה אלגרית של העור, מחלות עור, חשיפה של העין לחומרים מסוכנים או תפקוד שאינו כשורה של בלוטות העפעפיים.

הטיפולים המקובלים בדלקת עפעפיים
דלקת עפעפיים היא, אם כן, מצב שאינו נעים כלל וכלל. עם זאת, יש כיום טיפולים, חלקם יעילים במיוחד, שיכולים להתמודד עם הבעיה באופן ראוי בהחלט – גם אם כמעט בכל המקרים המדובר הוא בטיפול לפרק זמן ארוך. כאשר הדלקת מופיעה, יש לטפל בה ובתסמיניה באמצעות משחות או כדורים אנטיביוטיים, לעיתים עם תרופות אנטי דלקתיות. הקפדה על הוראות הרופא, יחד עם פעולות בסיסיות לשמירה על היגיינת העפעפיים (השמת מטלית הספוגה במים חמים על העפעפיים למשך מספר דקות,עיסוי העפעפיים, תחליפי דמעות ועוד), יכולים בהחלט לסייע.

הטיפול הניתוחי הוא בהחלט בגדר אפשרות, כאשר בדרך כלל הוא נעשה על מנת להתמודד עם הסיבוכים השונים של המחלה. בין השאר, מדובר כאן על הוצאת כלזיון, פתיחתו של האבצס הנמצא בעפעף וכן הלאה.