ניתוח עפעפיים - אור חדש

הרמת עפעפיים - ניתוח

ניתוחים נוספים

צניחת עפעפיים - פתרון

צניחת עפעפיים, הידועה גם בתור צנחת, היא בעיה מורכבת בכל קנה מידה. זאת ועוד, בעיה זו, המוגדרת אף בתור מחלה, עלולה להופיע בכל גיל, ולהשפיע לרעה על החיים של אלה הסובלים ממנה (גם אם לרוב יסבלו ממנה בגיל מבוגר). הנה כל מה שחשוב לדעת על הצנחת, הגורמים לה והטיפולים האפשריים.

קווים לדמותה של צניחת העפעפיים
ברמת ההגדרה המאד בסיסית, צניחת עפעפיים היא מצב בו צונח עפעף העין העליון ומכסה חלק מהעין, ועקב כך גם חלק משדה הראיה של האדם הסובל מכך – שימו לב שהמחלה עלולה להופיע הן בעין אחת והן בשתי עיניו של האדם. על כל פנים, כאשר מדובר במקרה מורכב שלה היחסמות שדה הראיה היא כה מאסיבית, עד שכדי לראות היטב נדרש האדם להטות את ראשו לאחור, או לחילופין לבצע הרמה של העפעף הבעייתי באמצעות אצבעו.

ידועים כיום מספר גורמים עיקריים שבכוחם השלילי להביא למצב של צניחת עפעפיים. המשתנה הראשון במשוואה, ויש שיטענו שאף הראשון במעלה, הוא גילו של האדם. ככל שהאדם מזדקן, שרירי העפעפיים נחלשים (יחד עם שרירים רבים אחרים בגוף), מה שעלול להביא לכך שאין בכוחו להחזיק את העפעף מעל העין. גם בעיות במערכת העצבים או השרירים, דוגמת שיתוק חלקי או מוחלט בעצב הקרניאלי השלילי או בעיה מערכתית של שרירי הגוף, עלולות להביא למחלה. גורמי סיכון נוספים הם בעיות מכניות, דוגמת גידול המופיע באזור, או לחילופין פגיעות פיזיות ישירות בעפעף.

אז מה עושים?
החדשות הטובות הן שיש כיום לא מעט טיפולים שיכולים להתמודד עם הבעיה של צניחת עפעפיים, לרוב באופן מוצלח במיוחד. הטיפול המקובל ביותר הוא ניתוח, שמטרתו להשיב לעפעפיים את קווי המתאר הראשוניים שלהם. הניתוח מתבצע רק לאחר שבטוחים בכל מאת האחוזים שאכן ישנה הפרעה לשדה הראיה של האדם. אין המדובר בניתוח מורכב יתר על המידה שעה שהוא מתבצע, במשך כשעה, בהרדמה מקומית ומבלי שיש צורך באשפוז של המטופל לאחר מכן.

אם המדובר הוא בבעיה עצבית, שרירית או מכנית מתמקד הטיפול, כצעד ראשון, במציאת הסיבה הספציפית המביאה לצניחה, בשילוב אנשי מקצוע שונים. הנחת היסוד היא שטיפול בגורם המביא לצניחה עשוי, בתום הטיפול, להעלים את הצניחה.