The Art Of Eyes

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

ת"א: הברזל 20, רמת החייל | עפולה: יצחק רבין 18

תאמו פגישה:

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

כלזיון / שעורה בעין

שעורה בעין – שעורה כלואה (כלזיון)

מאחורי קו הריסים על שפת העפעף נמצאות בלוטות המייבומיאן (Meibomian) שתפקידן לייצר הפרשה שומנית המכסה את הקרנית ומאטה את תהליך התאדות הדמעות. בלוטות אלו הידועות גם כבלוטות החלב, עלולות לעיתים להיסתם עקב דלקות או חוסר הגינה של אזור העין. סתימת הבלוטה גורמת לכליאת הפרשות הבלוטה יחד עם חיידקים. בלוטת החלב גדלה, נוצר אודם בעין, הפרשות והרגשת כאב ואי נוחות עד לכדי התפתחות זיהום בעין וכן מהווה מטרד אסטטי.

מדובר במצב רפואי שכיח אשר יכול להופיע בעפעפיים עליונים או תחתונים ומתרחש אצל גברים ונשים באופן שווה. שעורה בעין (כלזיון) נפוצה באוכלוסיה המבוגרת יותר מאשר בילדים. הסימנים לשעורה בעין יכולים להופיע עם הופעת נפיחות בעפעף, בליטה רגישה למגע, אודם, כאב בעפעף ותחושת גרד בעין. שעורה בעין (כלזיון) אינה מדבקת ולרוב עוברת ללא צורך בטיפול מיוחד. בזמן הדלקת אין להרכיב עדשות מגע. הופעה של יותר ממוקד אחד בו זמנית, עלול להוביל לדלקת כללית של העפעף המכונה בלפריטיס (blepharitis).

זיהום נוסף בשפת העפעף הינו הוא זיהום של זקיקי הריסים- Stye. לרוב השימוש במשחה אנטיביוטית אפקטיבי מאוד לפתרון הבעיה ומונע את התפשטות הזיהום לשאר הריסים. ברוב המקרים, אין סיבה מיוחדת להיווצרות הבעיה ו Stye כמו שעורה בעין (כלזיון) מופיעים מדי פעם. במידה והבעיה חוזרת על עצמה, יש לבדוק היתכנות של בלפריטיס.

כיצד נטפל בשעורה בעין (כלזיון)?

הטיפול בשעורה בעין (כלזיון) יעשה ע"י שמירה על הגיינה וניקוי העיניים. עם הופעת סימנים ראשונים לתחילתו של שעורה בעין, מומלץ לעשות קומפרסים פושרים. השימוש בקומפרס יביא להמסת ההפרשות החוסמות את הבלוטות, הרחבת פתח הבלוטה וע"י כך זרימה טובה יותר של השומן מהבלוטות. מומלץ לעסות בעדינות את העפעף לאחר הקומפרס, תנועות העיסוי מאפשרות לשחרר את פתח הבלוטות. שילוב זה של קומפרסים ומסאז', ביממה הראשונה, יכול לעזור להוציא את המוגלה ולהעלים את השעורה בעין.

במידת הצורך יינתן טיפול באמצעות משחה סטרואידית או כדורים, קיימים מקרים בהם רופא העיניים ינקב את הבלוטה תחת הרדמה מקומית וינקז את ההפרשה. לעיתים קרובות, הזיהום והנפיחות נעלמים במהירות אך נוטרת בלוטה זעירה. במידה והבלוטה גדולה למדי ונותנת הרגשת אי נוחות, ניתן להסירה בקלות באמצעות הרדמה מקומית או ע"י הזרקת סטרואידים לעפעף או שילוב של השניים.

במידה והשעורה בעין (כלזיון) נמשכת ואינה מתרפאת ע"י הטיפולים המוזכרים תישקל התערבות כירורגית שכן מעבר לבעיה האסטטית, שעורה בעין שגדלה יכולה ללחוץ על הקרנית ולגרום לטשטוש ראיה. הסרת השעהכלזיון מתבצעת מהחלק הפנימי של העפעף, ולרוב אינה מותירה צלקת.

מהלך ניתוח שעורה בעין (כלזיון)

ניתוח להסרת שעורה בעין (כלזיון) נחשב לאחד הניתוחים הפשוטים ואינו דורש כל הכנה מיוחדת לפניו, אין צורך בצום ושינוי בשגרת החיים. הניתוח קצר וכמעט נטול סיכונים. את הניתוח מבצעים במרבית המקרים תחת הרדמה מקומית ובאשפוז יום, כאשר הרופא המנתח מזריק חומר מאלחש בעפעף. חומר האלחוש פועל במהרה ומאפשר למטופל להיות נינוח במהלך הניתוח ולא לחוש באזור כל כאב.

לאחר הסרת השעורה בעין יופעל לחץ קל על האזור למניעת דימומים והחולה משוחרר לביתו בשיטת הניתוח של ד"ר בריסקו אין צורך בחבישה ובמרבית המקרים אין צורך להשתמש בתפרים.
למרות שמדובר בניתוח פשוט ושכיח, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים המומחה בטיפול בבעיה. לפני קבלת החלטה על ביצוע ניתוח יש לשקול חלופות אחרות תוך שיקולי יתרונות וחסרונות ומידת התאמתו האישית של הפציינט לניתוח.

מה קורה לאחר ניתוח שעורה בעין (כלזיון)?

בימים הראשונים שלאחר הניתוח תיתכן רגישות ואי נוחות קלה שניתנת לטיפול על ידי שימוש במשככי כאבים כדוגמת אקמול. תיתכן נפיחות קלה מאד באזור הניתוח ושטפי דם קטנים אף הם אינם נדירים, אך אלא יחלפו ברוב המקרים תוך ימים ספורים. חזרה לשגרת חיים אפשרית באותו יום או למחרת הניתוח. חשוב להקפיד על נטילת טיפות העיניים במועד ושמירה על הגיינה.

סיבוכים אפשריים בניתוחי שעורה בעין (כלזיון)

הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח שעורה בעין (כלזיון) כוללים דימום, זיהום, והסרה חלקית בלבד של השעורה בעין המחייבת ניתוח חוזר. אחוז ניתוחי שעורה בעין החוזרים נדיר ועומד על שיעור נמוך ביותר. חשוב לציין שאצל מטופלים שסבלו משעורה בעין בעבר, הסבירות להישנות מוקדים חדשים נוספים גבוהה וכדי להפחית, ככל האפשר, את הסיכוי לחזרתם מומלץ לשמור על היגיינה קפדנית באזור העפעפיים על ידי רחיצה יומיומית במים פושרים ובסבון.

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

מרפאות: הברזל 20, בניין אסותא רמת החייל ת"א / יצחק רבין 18, עפולה​

Call Now Button