The Art Of Eyes

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

ת"א: הברזל 20, רמת החייל | עפולה: יצחק רבין 18

ארובת העין

האם יש טיפול לאנשים שסובלים מבלט עין?

תפקוד לא תקין של בלוטת התריס ייצור חוסר איזון שיכול לגרום לבעיות בעיניים כמו בלט עין ועד לפגיעה ביכולת הראייה. פעילות מוגברת של בלוטת התריס נמשך לרוב שנתיים או יותר ודורש מעקב אחר המחלה עד שתתייצב. המחלה מטופלת ע"י רופא אנדוקרינולוג הבודק את הגורמים למחלה ומתחיל בטיפול תרופתי במטרה לאזן את הורמון התירוייד.

במהלך הטיפול התרופתי יעבור המטופל מעקב אצל רופא עיניים ולעיתים, על פי התקדמות המחלה וחומרת בלט העין, ייתכן ויומלץ על הליך ניתוחי להפחתת הלחץ, דקומפרסיה של הארובה. זהו הליך כירורגי המבוצע על מנת להרחיב את חלל ארובת העין ויצירת אזור בו גלגל העין יוכל 'להכנס' פנימה לחלל שנוצר.

קרא עוד ….

ד"ר דניאל בריסקו – מנהל מחלקת עיניים המרכז הרפואי העמק. מומחה לניתוחי עפעפיים, דרכי הדמעות וארובת העין.

האם מתבצעים ניתוחים להוצאת גידולים מארובת העין?

הגידול הנפוץ ביותר בארובת העין שפיר ומורכב מכלי דם ונקרא Covernous Hemangioma. הגידול הממאיר השכיח בארובה הינו לימפומה- Lymphoma שיכול להופיע מלבד בארובת העין, גם בלחמית, בגלגל העין ובעפעפיים. ישנם מספר סוגים של לימפומה, כאשר אלו המצויים בארובת העין קלים יותר לטיפול והריפוי בהם בעל אחוזי הצלחה גבוהים. בד"כ אם נמצא הגידול בארובת העין בלבד הטיפול המקובל יעשה ע"י הקרנות, לעיתים יעשה טיפול ע"י כימותרפיה ולעיתים יש צורך בשילוב של השניים. האבחנה לסוג הגידולים בארובת העין נעשית ע"י לקיחת ביופסיה שמתבצעת ברוב המקרים בהרדמה מקומית.

ניתוח להוצאת גידולים בארובת העין יכול להתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית ע"פ מצב המטופל ושיקולי הרופא המנתח. לאחר הניתוח הרקמה נשלחת לבדיקה פתולוגית והמשך טיפול במידה ויש צורך נקבע ע"פ תוצאות הבדיקה.

קרא עוד ….

ד"ר דניאל בריסקו – מנהל מחלקת עיניים המרכז הרפואי העמק. מומחה לניתוחי עפעפיים, דרכי הדמעות וארובת העין.

האם דלקת בארובת העין מסוכנות וניתנות לטיפול?

זיהומים בארובת העין מופיעים לרוב כתוצאה מדלקות בסינוסים המתפשטות לחלל הארובה. כמו כן יכולה להופיע דלקת כתוצאה מחדירה של גוף זר לאזור ארובה העין או כתוצאה מזיהום בעור. הסימנים לזיהום ודלקות בארובת העין יבואו לידי ביטוי בד"כ בצורת חום גבוה, בלט עין, עפעף סגור באופן חלקי.
בבדיקת הפציינט ברוב המקרים נמצאת הגבלה בתנועות העיניים ובמצב קשה יתכנו סימני לחץ על עצב הראיה וירידה בחדות הראיה. ברוב המקרים של המצאות זיהומים בארובת העין מסתדרים ע"י טיפול אנטיביוטי דרך הוריד ואין צורך בניתוח אך במקרים שיש לחץ על עצב הראיה וסכנה לראיה מבצעים ניתוח דחוף ע"מ לשחרר את המוגלה ולהוריד את הלחץ על העצב.

קרא עוד ….

ד"ר דניאל בריסקו – מנהל מחלקת עיניים המרכז הרפואי העמק. מומחה לניתוחי עפעפיים, דרכי הדמעות וארובת העין.

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

מרפאות: הברזל 20, בניין אסותא רמת החייל ת"א / יצחק רבין 18, עפולה​

Call Now Button