The Art Of Eyes

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

ת"א: הברזל 20, רמת החייל | עפולה: יצחק רבין 18

ניתוח עפעפיים

תאמו פגישה:

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

ארובת העין

בסקירה הנוכחית נדבר על חלק בגוף שלא מרבים לדבר עליו ביום יום. חלק זה הינו ארובת העין. זהו אותו אזור שנמצא בפנים הגולגולת, אותו אזור שנועד להוות מעין "בית" לגלגל העין. לא רק שארובת העיניים נועדה להוות את המקום המתאים ביותר לגלגל העין אלא שהיא גם משמשת כמקום המפגש האידיאלי בין העין עצמה לבין המוח, באמצעות עצב הראייה.

מבנה הארובה

אחרי שהסברנו באופן כללי מהי ארובת העין, כדאי להבין שלא מדובר בפתח פשוט וסתמי בגולגולת האנושית. ארובת העין, כמו הרבה מאוד מבנים אחרים בגוף האדם, היא מבנה מורכב למדי שנועד לאפשר לעין לפעול באופן מיטבי ולמנוע פגיעה במוח בשל מכה או טראומה חיצונית אחרת.

ארובת העין מורכבת משילוב של שרירים (שאחראים ליכולת המופלאה להזיז את גלגל העין למעלה, למטה ובאופן סיבובי), מערכת של כלי דם שאחראים לאספקת הדם הנדרשת לעין, וכן מרקמות שונות שנועדו בין היתר לבלימת זעזועים.

בעיות והטיפול בהם

למרות שאין ספק שמבנה ארובת העין הוא מבנה מופלא ומותאם לתפקידו, לא ניתן לומר שיש בכך כדי למנוע לחלוטין בעיות, מחלות או פגיעות אחרות. מומחי עיניים, מדענים ורופאים מסבירים שיש כמה וכמה סוגים של מחלות או פגיעות שמצריכים טיפול. בין הבעיות והטיפול בהן ניתן למצוא:
דלקות בארובה – זיהומים ודלקות נוצרים על פי רוב בשל חסימה בסינוסים. לעיתים הדבר כולל מעורבות של גופים זרים שיש להוציאם ולעיתים הדבר קורה עקב חדירה של מקרובים. לעיתים, די בטיפול אנטיביוטי כדי להביא להחלמה אך לעיתים יש צורך בהתערבות כירורגית.
שברים – עקב חבלה קשה בשל נפילה, מכה או טראומה אחרת, עשויים המטופלים לסבול משברים בארובת העין או בסביבה הסמוכה. בחלק מהמקרים ניתן להביא להחלמה באמצעות מנוחה ונקיטת זהירות. לעיתים יש צורך בשימוש במשככי כאבים ולעיתים צריך גם טיפול משולב עם התערבות כירורגית.
גידולים – למרות שאין מדובר במצב נפוץ, בהחלט יתכנו גם גידולים בארובת העין. הגידולים יכולים להיות ממאירים או שפירים ורק בדיקה מדוקדקת שכוללת סריקה רפואית ולעיתים גם לקיחת דגימה יוכלו לגלות האם נדרש טיפול ואם כן – מהו.

לתיאום תור חייגו: 072-3969917

מרפאות: הברזל 20, בניין אסותא רמת החייל ת"א / יצחק רבין 18, עפולה​

Call Now Button