עיניים בעלות עפעפיים נפולים יראו עייפות מאוד, גם אם מדובר באדם צעיר, ומכיוון שהעיניים שלנו מהוות מראה לנפש והדבר הראשון שמסתכלים עליו בכל מקום ובכל פגישה, חשוב שיישארו רעננות וצעירות. בדיוק בשביל זה נועד ניתוח עפעפיים שמביא להרמת העפעפיים אצל מטופלים רבים שזקוקים לכך ומקנה להם מראה צעיר ורענן.

ניתוח עפעפיים – למי מתאים?

• גיל – במהלך השנים, עם תהליך ההזדקנות, נוצרים עודפי עור מסביב לעיניים שמביאים לנפילת עפעפיים. משום כך, אנו נוטים לראות כי רוב האנשים שעושים ניתוח עפעפיים הם מעל גיל 40. חשוב לציין כי ניתוח עפעפיים ניתן רק לאחר גיל 27.
• מחלות ועישון – מחלות שונות ועישון מהוות ברוב המקרים למראה עייף של העין ועפעפיים נפולים, ועל כן סביר להניח ש- ניתוח עפעפיים יתאים לאנשים שמעשנים קבוע ו/או עברו מחלה כלשהי שהובילה למצב.
• גנטיקה – "שקיות שחורות" מתחת לעיניים לא מגיעות רק כתוצאה של גיל, אחרי מחלה כלשהי וכדמה, אלא גם בשל גנטיקה. על כן, רבים מן האנשים שלהם גנטיקה של שקעים ושחור מתחת לעיניים פונים לקבלת ניתוח הרמת עפעפיים.

ניתוח עפעפיים – מהלך הניתוח

ניתוח עפעפיים המבוצע בהרדמה מקומית, אינו ניתוח ארוך ונמשך כשעה עד שעתיים. זמן הניתוח משתנה בהתאם לכל מטופל ובהתאם לאם המטופל צריך את ניתוח עפעפיים עליונות בלבד או גם ניתוח עפעפיים תחתונות.
במהלך ניתוח עפעפיים המטופל אינו ירגיש בכאב גם משום שזהו ניתוח שמבוצע בהרדמה מקומית יחד עם תרופות שניתנות למטופל לטשטוש ומניעת כאב והוא מתבצע בצורה הבאה:
המנתח מבצע בתחילת ניתוח עפעפיים חתכים מאוד מזעריים מתחת לקו של הריסים כשמדובר באזור העפעפיים התחתונים וחתכים מזעריים נוספים באזור הקפלים כשמדובר בעפעפיים העליונים. דרך אותם החתכים שביצע יסיר המנתח בעדינות את כל אותם השומנים ועודפי העור שהצטברו באזור, ויסגור את אותם חכים באמצעות תפירה.

ניתוח עפעפיים – לאחר הניתוח

ניתוח עפעפיים אינו ניתוח קשה/ארוך וזמן ההתאוששות ממנו נמשך ככמה ימים בלבד שבו יתבקש המנותח לשכב כשראשו מורם ויחד עם זאת לשים קרח על כל אותן נפיחויות באזור העיניים כדי להפחיתן. לאחר כמה ימים, יוכל המנותח לחזור לשגרת יום תקינה.
במקרים רבים יקבלו המנותחים משככי כאבים לכל אותם ימי החלמה על מנת לטשטש את הכאבים.